tirsdag den 13. marts 2012

Lækker elefanthue i velour

Her er mit seneste arbejde ved symaskinen. Sønnikke manglede en ordentlig hue. Han har ellers lige fået en Lego elefanthue, men den dækker ikke i panden, som jo kan blive ret kold for sådan en lille fyr. Så fluks lavede mor en ny og smart til ham, med ekstra beskyttelse i øreområdet.


Se lige den lækre farve! MUMS, jeg elsker sådan en rigtig klar gul, og så i lækker bløde velour. For at matche det lækre, skulle den også være lidt smart indeni. Mit stoflager er ret stort, så jeg kiggede efter hvad der var det rigtige - og det var denne lækre bløde viskosejersey, købt for ca. 2-3 år siden i et stofudsalg.


Det kan være svært at se på billederne, men der er også gule striber i, som matcher ydersiden perfekt. Mønstret er tegnet af efter en gammel brugt købt udgave, og så ændret lidt, så den dækker mere af ansigtet.
De syninger du kan skimte inde i huen, er der hvor jeg har syet ekstra beskyttelse ind til ørerne.
Jeg er meget tilfreds med udfaldet. Jeg synes den er supersmart og anderledes.

Så bliver man jo ekstra "glad" når der nu er varmegrader på 10-15 gr. - Det var den hat, så bliver den nok ikke rigtig brugt....
Apropos det, hvad gør du så, når ungerne vokser ud af det du har lavet, og det intet fejler? sender det til genbrug, gemmer det til de engang får børn eller noget helt andet? Skriv gerne en kommentar om det.

Det hækleprojekt jeg viste lidt af d. 20. febr. er faldet helt til jorden. Jeg mistede totalt interessen for det lige pludselig. Men ikke interessen for at hækle, så har siddet og surfet og fundet mønstre. Jeg har fundet nogle hagesmække jeg er helt vild med - Det minder mig om billederne fra dengang jeg var baby. Lad os se, om jeg ikke snart kan vise et færdigt produkt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar